Класна година у 8 класі на тему: Профорієнтація 08.04.21

 Класна година у 8 класі на тему: Профорієнтація  

Справжній скарб для людей - вміння трудитися.

Езоп 

Класний годину, присвячений проблемі усвідомленого вибору професії.

Цілі: розширити уявлення дітей про різні професії; формувати позитивне ставлення до праці, до професійного зростання; спонукати дітей до пошуку інформації про професії, до усвідомленого професійного вибору.

Форма проведення - година спілкування.

                                            Хід класної  години

   Інтерактивна бесіда за темою «Професійна характеристика»

 

Класний керівник. Пройде зовсім небагато часу, і вам доведеться вибирати свій шлях у житті. І шлях цей розпочнеться з перехрестя, від якого розходяться не 3, як в казці, а 50 тис. доріг - саме стільки зараз існує професій. І дуже важливо не помилитися у виборі шляху. Адже від цього вибору залежить дуже багато: і матеріальний достаток, і коло спілкування, інтереси, і щастя в житті. Недарма кажуть, що, обираючи професію, людина вибирає свою долю. Що ж таке професія?

Професія - це трудова діяльність людини, яка дає йому засоби для існування і розвитку.

Спеціальність - вид занять в рамках однієї професії.

Кваліфікація - це рівень професійної майстерності.

Посада - це місце, займане людиною в організації.

 Всі ці слова разом містять професійну характеристику людини.

Групова робота за темою «найпотрібніші професії»

 

Класний керівник. Хлопці, як ви думаєте, що буде, якщо всі молокозаводи світу раптом потроять випуск продукції і всі магазини будуть забиті молоком, сметаною, йогуртами і т. п.? (Ці продукти буде дуже важко продати, вони почнуть псуватися, пропадуть, а значить, пропаде чиясь праця, гроші, прибуток...)

Так само і на ринку праці. Якщо якихось фахівців випускають більше, ніж потрібно, вони не можуть знайти роботу, настає безробіття. Професія, спеціальність, кваліфікація - це те, що людина продає на ринку праці. Час від часу одні професії та спеціальності стають дуже потрібними, затребуваними, престижними, інші втрачають свої позиції, а треті взагалі відходять у минуле. Пропоную вам скласти списки таких професій.

Перша група буде складати список «модні професії».

Друга група - «Самі забуті професії».

Третя група - Професії, які завжди потрібні».

Четверта група - «найвідважніші професії».

Орієнтовні списки професій:

Наймодніші: юрист, економіст, менеджер, топ-модель, телеведучий, веб-дизайнер, журналіст, програміст, автослюсар, нафтовик, пластичний хірург, президент, спікер, еколог і т. п.

Самі забуті: конюх, камердинер, ключник, лимар, сажотрус, бондар, ямщик і т. п.

Професії, які завжди потрібні: лікар, вчитель, двірник, будівельник, шофер (водій), перукар, міліціонер, пекар, рільник, тваринник, кухар, бухгалтер, слюсар-водопровідник і т. п.

Найвідважніші: пожежний, каскадер, моряк-підводник, льотчик-випробувач, космонавт, гірнорятувальник, автогонщик, сапер, шахтар, військовий і т. п.

Звичайно, тут ми перерахували не всі професії. Їх у світі, як я вже говорила, близько 50 тис. Але, вибираючи собі спеціальність, ми орієнтуємося не на весь світ, а на те суспільство, яке нас оточує, на країну, в якій живемо.

 Проблемна ситуація «Чий це вибір?»

Класний керівник. Один учений, який написав книгу про вибір професії, багато років пропрацював у школі і завжди цікавився подальшою долею своїх учнів. При зустрічі він ставив їм незмінний питання: «чи Задоволений ти обраною професією?» І отримував гнітючий відповідь: приблизно кожен третій (!) помилився у своєму виборі, і кожен другий зізнавався, що не зовсім задоволений, і якщо б починати спочатку, то, напевно, пішов би на іншій ниві. Чому ж так багато молодих людей помиляється у своєму виборі? Як ви вважаєте?

- «Тиснуть» батьки.

- Йдуть за модою.

- Нічого не знають про професії, яку обрали.

- Вибирають «за компанію».

- Не хочуть дізнаватися про негативні сторони професії.

- Не мають здібностей і нахилів до цієї професії.

- Наслідують героїв кіно і телесеріалах.

Класний керівник. Ми перерахували найпоширеніші причини помилок у виборі професії. Це тиск батьків, відсутність знань про обрану професію, гонитва за модою, переоцінка власних сил і здібностей. Але як же правильно вибрати професію?

 Міні-лекція «Формула професії»

 Класний керівник. Скажіть, будь ласка, що вийде, якщо довжину нашої класної кімнати помножити на ширину  (Площа класної кімнати. 

А що вийде, якщо скласти три слова, які винесені в тему сьогоднішнього класного години: «хочу», «можу» і «треба»?

Я відкрию вам секрет: вийде правильний вибір професії.

Фахівці з профорієнтації встановили, що правильним може бути тільки усвідомлений вибір професії.

Як пояснити цю формулу? У ній всього три величини:

- хочу, - це все, що мені подобається, до чого лежить душа;

- можу - це все, що мені по силам, здібностям;

- треба - це все, що потрібно для суспільства, країни.

Разом виходить формула усвідомленого вибору професії. Усвідомлений вибір-це такий вибір, при якому людина враховує і особисті устремління (хочу), і свої можливості (можу), і потреби суспільства в це професії саме в даний момент (треба).

Демонстрація усвідомленого вибору професії

«Це мій вибір!»

Класний керівник. Як же працює формула усвідомленого вибору професії

Учениця 1. Хочу бути модельєром, перукарем, швачкою. Можу бути перукарем, швачкою. Зараз скрізь потрібні швачки - стану швачкою.

Учень 2. Хочу бути каскадером, космонавтом, водієм, льотчиком, горноспасателем. Можу стати водієм, трактористом, горноспасателем. Водії потрібні зараз скрізь, мій батько - водій. Може бути, і я стану водієм.

Учениця 3. Хочу стати артисткою, телеведучої, репортером. Можу стати продавцем, рекламним агентом. Буду займатися, працювати над собою і обов'язково свого доб'юся - стану репортером

Співвідношення між «хочу» і «можу» - у ваших руках. Якщо у людини є мрія і він твердо йде до своєї мети, обов'язково її досягне. Але для цього потрібно розібратися в собі, дізнатися свої сильні і слабкі сторони, свої здібності і недоліки.

Заключне слово

Класний керівник. Вибір професії - це дуже важлива подія в житті кожної людини. Але яку б професію ви не вибрали, вам завжди стануть в нагоді знання, отримані в школі. Тому постарайтеся вже зараз визначити сферу ваших інтересів, більше читайте, набирайтеся досвіду і знань. Для цього потрібно пробувати себе в самих різних областях.

 Як добре сказав один мудрець: «Щоб не помилятися, треба мати досвід. Щоб мати досвід, треба помилятися».




 

 

Комментарии